Skjenkebevilling for enkeltanledning ved åpent og lukket arrangement

Når trenger du å søke?

Du må søke om skjenkebevilling hvis:

• Du skal skjenke alkohol i et lukket selskap som for eksempel bryllup, jubileum eller interne arrangementer i firmaer (fastsatt gjesteliste på forhånd)- ambulerende skjenkebevilling
    Dette gis fortløpende behandling, men anbefales å søke minimum 2-3 uker før arrangementet.

(se nedenfor retningslinjer)

• Du skal skjenke alkohol ved et arrangement som er åpent for publikum, i lokaler uten skjenkebevilling eller utendørs på et avgrenset område - en enkelt bestemt anledning
    Kommunen må ha søknad i hende 2 måneder før bevillingen tar til å gjelde.

(se nedenfor retningslinjer)

• soknadsskjema-ambulerende-bevilling (PDF, 438 kB) (og enkelt bestemt anledning)

• RETNINGSLINJER FOR UTØVELSE AV SALG OG SKJENKEPOLITIKKEN I Lødingen kommune 2020 (PDF, 400 kB)

Hvilke krav må du oppfylle?

• Bevillingssøker må være fylt 20 år
  • Du må oppgi en person som skal være ansvarlig for skjenkingen
  • Skjenkeansvarlig må være fylt 20 år

Hva koster det?

Bevillingsgebyret er  350 kroner for små arrangement og 2200 kroner for større arrangement.

Tom Roger Hanssen
Avdelingsleder Samfunn