Bor det en lærer i deg?

Nord universitet ved prosjektet LæreriNord og Sortland, Hadsel, Øksnes, Andøy, Lødingen og Bø kommuner inviterer til åpent møte på Kulturfabrikken den 6. desember. Det blir gratis pizza og brus.

Spørsmål om arrangementet kan rettes til prosjektleder i prosjektet LæreriNord Hanne Gravrok, tlf. 970 90 479.

Dato: 6. desember
Tid: 18.00-20.00
Hvor: Møtet finner sted på Kulturfabrikken (Blåboksen) i Sortland
Servering: Gratis pizza og brus.

Påmelding gjøres innen 5. desember.

Påmelding gjøres her.

Hovedmålet med møtet er at Nord universitet og kommunene i Vesterålen sammen skal se på hvordan vi kan jobbe for å øke rekrutteringen til barnehage- og grunnskolelærerutdanningene og yrkene.

Agenda for møtet:

Velkommen v / kommunene og Nord universitet

• Nord universitet presenterer seg og satsingen LæreriNord.
  • Nye studietilbud fra høsten 2024.
  • Nord universitet svarer på spørsmål. Det blir matservering til alle som kommer

Kom gjerne på møtet hvis du:

• Er elev i videregående skole og vurderer og ta høyere utdanning

• Er vikar i skolen/barnehagen

• Er medarbeidere i skolen og barnehagen som er ufaglært

• Har familie og kanskje jobb, men har likevel lyst til å ta en utdanning

• Er ansatt i kommunen og ønsker videreutdanning

• Er leder eller rådgiver i skolen eller barnehagen

• Er nysgjerrig og vil vite mer om lærerutdanningene og barnehagelærerutdanningene

Vel møtt!